A feltűnő sportkocsik férfi tulajdonosait nem tartják a nők jó „házassági alanynak”

A feltűnő sportkocsikat vásárló férfiak ugyan sokkal sikeresebbek lehetnek a randevúkon, mint egyszerűbb férfitársaik, de a nők nem úgy tekintenek rájuk, mint „jó házassági alanyok”-ra – állítja egy amerikai kutatás.

A texasi és minnesotai kutatók közel 1000 fő körében végeztek felmérést, melynek célja az volt, hogy megtudják, a pénzköltő viselkedésmód milyen jeleket sugároz. Habár a férfiak gyakran azért költenek luxuscikkekre, hogy rövid távú randevúzási jeleket „sugározzanak”, a nők nem költenek arra, hogy vonzzák a férfiakat. A kutatás eredményeiről szóló beszámoló nemrég jelent meg az amerikai „Személyiség és Társadalmi Pszichológia Szakfolyóirata” c. szaklapban.

A kutatók azt fedezték fel, hogy a nők azokat a férfiakat, akik feltűnő, drága kocsikat – pl. Porsche - vásárolnak, sokkal vonzóbbnak tartják, mint azokat, akik nem luxus autókat vásárolnak, pl. egy Honda Civic-et. Ennek ellenére a nők óvatosak egy férfi ilyen értelmű viselkedésével szemben, mivel a Porsche tulajdonos férfiakat a nők kevésbé kívánatos házassági, mint sem randevú partnernek tartják.

Daniel Beal, a kutatásról szóló publikáció társszerzője és a Rice Egyetem pszichológia segédprofesszora úgy véli, a sportautók kezdenek veszíteni csillogásukból: „Amikor a nők egy férfira hosszú távú társkapcsolat szempontjából tekintenek, a luxus sportautókat birtokló férfiak nincsenek előnyben a gazdaságos kocsikat tulajdonló férfiakkal szemben. Az emberek úgy érezhetik, hogy a feltűnő dolgok birtoklása egy társkapcsolat szempontjából sokkal vonzóbbá teszi őket, de a valóságban nagyon sok férfi rossz jeleket küldhet a nők felé.”

A kutatás szerint azok a férfiak, akik költséges, mutatós cikkekkel hivalkodnak, mint pl. a Porsche autók, azért, hogy a potenciális szexuális partnereiket ezzel nyerjék meg, valószínűleg pávakakasok, akik a potenciális partnereknek megmutatják színes farktollaikat. Ugyanakkor nem minden férfi választja ezt a stratégiát – leginkább csak azok, akiket a nőkkel való rövid távú szexuális kapcsolatok érdekelnek!

Fentiekkel ellentétben, a nők nem költenek luxuscikkekre csak azért, hogy azzal vonzzák a férfiakat.

Jill Sundie, a publikáció vezető szerzője és a San antonio-i Texas Egyetem marketing segédprofesszor asszonya, minderről az alábbiakat mondja: „Nyilvánvaló, hogy a nők is rengeteg pénzt költenek drága dolgokra, de a romantikával kapcsolatos elvárásuk nem indítja őket arra, hogy feltűnő cikkeket vásároljanak, ahogyan azt a férfiak teszik.”


Címkék: házasság, randevú, autó, vásárlás, szokások, pár, férfi
A hír kommentálásához jelentkezzen be!
© 2009 - 2020 diagnozis.hu - Minden jog fenntartva!