A fehérjében gazdag táplálék segíti a férfiak fogyását

Egy friss amerikai kutatás azt igazolja, hogy a nagyobb fehérje tartalmú ételek fogyasztása a túlsúlyos és kövér férfiak esetében a súlyvesztési folyamat során javította az étvágy és a jóllakottság észlelésüket. A kutatásról szóló publikáció az amerikai „Obesity” (Elhízottság) c. szakfolyóiratban jelent meg.

A kutatók szerint a magasabb fehérjebevitel a nap folyamán magasabb jóllakottság érzéshez vezetett, továbbá csökkentette mind a késő esti, mind a reggeli étvágyat, összehasonlítva a normál fehérje tartalmú diétával.
 
„Kutatásunk azt igazolta, hogy a magasabb fehérjebevitel, amikor a napi elfogyasztott kalóriamennyiség 18-35 %-a származik diétás (zsírszegény) fehérjéből, csökkentette az éhséget és növelte a teltségérzetet az egész nap folyamán, és a késő esti órákban is.” – mondja Heather Leidy, Ph.D., a Missouri-i Egyetem Táplálkozási és Testgyakorlási Fiziológia Osztályának professzor asszonya. „Vizsgálatunkban a két csoport résztvevői 25, vagy 15 %-nyi kalóriát kizárólag fehérjéből vettek magukhoz, míg az össz-kalória mennyiség és a zsírfélékből bevitt kalória mennyiség ugyanannyi maradt, mint a normál fehérje tartalmú diétákban.”

A vizsgálat során Dr. Leidy és munkatársai egyben elvégeztek egy, az evés gyakoriságával kapcsolatos alvizsgálatot is, amelyben a 27 résztvevő mind a normál, mind a magasabb fehérje tartalmú diétás csoportban három, vagy hat alkalommal étkezett naponta. A kutatók azt állapították meg, hogy az étkezések gyakoriságának nem volt hatása az étvágyra és a jóllakottságra azoknál, akik normál fehérje tartalmú diétán voltak. A magasabb fehérje tartalmú diétát követők azonban, akik naponta háromszor étkeztek, nagyobb esti és késő esti teltségérzetet tapasztaltak, mint azok, akik naponta hatszor étkeztek.

  • Diétás fehérje és csökkentett kalóriabevitel

Ennek a kutatásnak az eredménye támogatja azokat a korábbi kutatásokat, melyek azt igazolták, hogy a nagyobb fehérje tartalmú diéták, beleértve a tojás reggelit is, csökkent kalória fogyasztással társulnak. Egy múlt év nyarán publikált vizsgálat például azt állapította meg, hogy a férfiak durván 112-vel kevesebb kalóriát fogyasztottak el egy büfé ebéd közben, és 400-zal kevesebb kalóriát abban a 24 órás periódusban, amely egy fehérjében gazdag tojás reggelit követett, összehasonlítva a zsemlés szendvics reggelivel. Egy másik vizsgálat azt igazolta, hogy a túlsúlyos diétázók, akik reggelire tojást fogyasztottak, 65 %-kal több súlyt veszítettek és jóval nagyobb energiájuk volt, mint azoknak, akik zsemlés szendvics reggelit fogyasztottak, de ugyanabban a kalóriaértékben.

  • Fehérje: Az egészséges étkezési minta egyik összetevője

A protein nemcsak a súlymenedzsmentben játszik szerepet, de fontos az izomzat megőrzése és a sarcopenia, a korhoz köthető izomtömegvesztés jellemezte betegség megelőzésében is. Az „Amerikaiknak szóló 2010. évi Diétás Útmutató” kihangsúlyozza, hogy az egészséges amerikaik naponta egy tojást elfogyaszthatnak, annak érdekében, hogy segítségével eleget tegyenek a diétás fehérjeszükségletnek.

„Az amerikaiaknak minden étkezés során fogyasztaniuk kellene diétás fehérjeforrásokat is.” – mondja Dr. Serena Ball kutatóorvos, regisztrált diétás tanácsadó. „A Diétás Útmutató hangsúlyozza is, hogy a fehérje az egészséges táplálkozás fontos része.”

  • Együnk meg annyi tojást, amennyit kívánunk

Dr. Ball azt javasolja, hogy a fehérjében gazdag tojást teljes kiőrlésű gabonával, gyümölccsel, zöldségekkel és tejtermékekkel párosítsuk, így komplett, egészséges reggelit tudunk magunknak készíteni. Íme néhány a doktornő étkezési tanácsai és receptjei közül:

  • Koktélparadicsom és Portobello (kevés sajtos-gombás-petrezselymes) omlett teljes kiőrlésű toast szelettel, egy narancs és 1 pohár alacsony zsírtartalmú tej.

  • Mini reggeli pizza – alapja teljes kiőrlésű tönkölybúza muffin, rajta szeletelt alma és mellé joghurt.

  • A szokásos tojásrántotta, zsírszegény mozzarella sajttal és zöldségekkel, továbbá friss földieper és egy csésze zabpehely kása, alacsony zsírtartalmú tejjel készítve, cukor nélkül.


Címkék: diéta, kalória étkezés, fehérje, táplálkozás, fogyókúra, fogyás, testsúly
A hír kommentálásához jelentkezzen be!
© 2009 - 2020 diagnozis.hu - Minden jog fenntartva!