Vizsgák alatt a diákoknak folyadékra van szükségük!


Nemrég tartotta Londonban a Brit Pszichológiai Társaság az éves konferenciáját, ahol a Kelet-Londoni és a Westminsteri Egyetem kutatói prezentálták a vizsgálati eredményeiket, melyek szerint a tanulók, ha folyadékot visznek be magukkal a vizsgákra, az javíthatja az eredményeiket.


Dr. Chris Pawson, a kutatás vezetője és egyben a Kelet-Londoni Egyetem Pszichológia Iskolájának a senior előadója és munkatársai 447 fő, egyetemi hallgatót vontak be a vizsgálatukba, három különböző csoportba sorolva őket (kohort vizsgálat). A kutatás ideje alatt figyelemmel kísérték, vajon a diákok visznek-e be magukkal folyadékot a vizsgahelyiségbe vagy sem, továbbá azt is feljegyezték, hogy milyen típusú folyadékot vittek be magukkal.

Miután megszülettek a vizsgaeredmények, a kutatók összeegyeztették a kapott érdemjegyeket, vagyis azt, hogy azok a diákok, akik vittek be magukkal folyadékot a vizsgára, hogyan teljesítettek.

A kutatók a következtetéseik levonása előtt azt is leellenőrizték, hogy milyenek voltak a vizsgálatba bevont diákok év közbeni osztályzatai, annak kiszűrése érdekében, hogy ne egyszerűen csak azt a lehetőséget értékeljék, hogy az amúgy is jobb képességű diákok nagyobb valószínűséggel vittek be folyadékot a vizsgára.

Végül az állapították meg, hogy azok a diákok, akik vittek magukkal folyadékot a vizsgára és feltehetően el is fogyasztották azt, jobban teljesítettek, mint azok, akik nem vittek magukkal.

A „feltehetően” szó azért szerepel a megállapításban, mert a kutatók azt nem vizsgálták, hogy a diákok ténylegesen elfogyasztották-e a magukkal bevitt folyadékot, éppen ezért nem zárták ki annak a lehetőségét sem, hogy a vizsgaeredményekre gyakorolt hatás részben vagy teljes egészében csupán abból eredt, hogy ott volt a vizes (vagy egyéb) palack a diákoknál a vizsga alatt és nem pedig abból, hogy ténylegesen el is fogyasztották annak a tartalmát.

Dr. Pawson a következőket nyilatkozta a sajtó munkatársainak: „Az eredmények azt mutatják, csupán az az egyszerű tevékenység, hogy a diákok vizes vagy üdítős palackot visznek be magukkal a vizsgákra, összekapcsolható az érdemjegyek javulásával.”

Dr. Pawson szerint a fenti eredménynek számos, lehetséges pszichológiai és fiziológiai magyarázata van, ezek közül az egyik az, hogy a gondolkodás képességére a hidratáció (a szervezet vízfelvétele) közvetlen fiziológiai hatást gyakorol. Egy másik lehetséges ok az, hogy a folyadékfogyasztás segíthet a diákoknak abban, hogy megnyugodjanak és enyhíti a szorongásukat is, amelyről köztudott, hogy rontja a vizsgaeredményeket.

Dr. Pawson azt is megjegyezte, hogy: „Szükség van további vizsgálatokra ahhoz, hogy az okokat mélyebben megismerjük, de bármi is a magyarázat, az már most egyértelmű, hogy a diákoknak törekedniük kell arra, hogy a vizsgák alatt mindig hidratáltak maradjanak.”

A kutatók azt is észrevették, hogy az egyetem elsőéves hallgatói jóval ritkábban vittek be magukkal folyadékot a vizsgákra, mint a felsőbb évfolyamoké.

Ennek alapján a következőkre hívják fel az oktatási politika kidolgozásáért felelős szakértők figyelmét: „Minden tanuló számára, függetlenül attól, hogy általános iskolás, középiskolás vagy felsőfokú tanulmányokat folytat, lehetővé kell tenni, hogy a vizsgák alatt folyadékot tudjanak fogyasztani.”


Címkék: tanulás, egyetem, vizsga, víz, eredmény
A hír kommentálásához jelentkezzen be!
© 2009 - 2021 diagnozis.hu - Minden jog fenntartva!