Az amerikaiak – és ez Európában is egyre jellemzőbb - növekvő számban részesítik előnyben a keleti világ egzotikus ételeit – jelenleg az olasz konyha után az USA-ban a legnépszerűbb az ázsiai konyha, legalábbis a szupermarketekben történő ázsiai ételek vásárlása ezt igazolja.
A Gallup 2010. évi „Vacsora” felmérése szerint minden tíz amerikai közül hatan rendszeresen ázsiai/keleti ételeket fogyasztanak otthon vagy az éttermekben.
2010-ben a receptvadászok leggyakrabban az olasz regionális és a kínai ételek receptjeit keresték, ezeket követték a délkelet-ázsiai receptek – ez nyomon követhető volt az „AllRecipes.com” c. weblap keresései alapján. Annak ellenére, hogy az ázsiai ételek otthoni elkészítésekor jóval kreatívabbnak kell egy amerikainak lennie, a wokban történő főzés népszerűsége növekszik – a Gallup adatai szerint az otthon főzők 5 %-a készít hétköznap vagy hétvégén vacsorára ázsiai ételeket.
Az ún. Y és X generációk tagjai körében (az Y generáció tagjai az ezredfordulón, nagyjából 1976-1995 között születtek, míg az X generációé 1965-1975 között) népszerűek azok az ázsiai hozzávalókból álló „csomagok” is, amelyekben minden összetevő megtalálható, így otthon ezeket csak meg kell főzni és így időt lehet velük spórolni.
Az egyik keleti vendéglő vezetője szerint annak ellenére, hogy az emberek szívesen főznek otthon új, Ázsia-inspirálta ételeket, a fogyasztók 52 %-a mégis határozottan azt állítja, hogy szívesebben rendelnek házhoz olyan menüt, amely a kínai konyha tipikus ízeivel/összetevőivel készült, 34 %-uk a japán, 30 %-uk a thaiföldi, 21 %-uk a szecsuani, 19 %-uk az indiai, 15 %-uk a vietnami, 13 %-uk a koreai, míg végül 12 %-uk az indonéz ételeket részesíti előnyben.
Az amerikai „Nemzeti Éttermi Szövetség” éves áttekintése szerint az ázsiai éttermek továbbra is népszerű desztinációnak számítanak és az emberek a hagyományos éttermekben is egyre szívesebben keresik az Ázsia-inspirálta választékot.
A Technomic (az USA-ban és Kanadában működő élelmiszeripari információs és konzultációs cég) 2009. évi jelentése szerint mind az önkiszolgáló, mind a nem önkiszolgáló éttermekben az ázsiai ételek iránti igény növekedett a leggyorsabban az USA-ban.
Az ázsiai étteremláncok étlapjain népszerűek az ázsiai saláta dresszingek, míg az olyan ízek, mint a miso (a japán konyha alapkövének számító miso-leves szójababpüréből készült alkotóeleme), a gyömbér és a wasabi („japán torma”, a szusi nélkülözhetetlen ízesítője) egyre gyakrabban jelennek meg a felső kategóriás éttermekben is. A legtöbb élvonalbeli, független ázsiai étteremben megtalálhatók az étlapon a fűszeres vörös curry, a ponzu (citrus alapú szósz, a japán konyha kedvence) és a hoisin (kínai, hagyományosan édes burgonyával készült, a szójaszószhoz hasonló) szószok.
Amerika 2011. évi reggeli trendjében előkelő helyet foglalnak majd el az Ázsia-inspirálta reggeli összetevők, így pl. az ázsiai szirupok és a kókusztejjel készült palacsinta. A szupermarketekben kapható előrecsomagolt sütemények között népszerűek lettek az ázsiai ízvilágú teasütemények is.
Míg a legtöbb ember az étteremben való étkezést a mértékletesség hiányával társítja, az ázsiai éttermek arról ismertek, hogy a népszerű egészséges életmódnak megfelelő ételeket kínálják, így pl. vegetáriánus és natúr ételeket, még akkor is, amikor desszert is található a menüben. Jó néhány ázsiai menü alacsony zsírtartalmú, organikus és gluténmentes választékot is kínál.