A mediterrán táplálkozás

A Mediterrán Diétapiramis 
Az étrendi adatok, amiket a Mediterrán térség azon részeiről gyűjtöttek, ahol a közelmúltban a legalacsonyabb volt a krónikus betegségek mértéke és a legmagasabb a felnőttek várható élettartama, egy olyan mintát mutatnak, mint amilyet a lenti lista illusztrál.

Az egészségessége ennek a mintának kutatások által megerősített. A megadott átlagos mennyiség a legtöbb esetben nemzetközileg nem-specifikus, mivel a változás számottevő ebben a mintában. Ebbe a történelmi mintába beletartoznak a következők:
 
· A növényi forrásból származó ételek elhagyása, beleértve a gyümölcsöket és a zöldségeket, a krumplit, kenyeret, gabonát, babot, mogyorót és magokat.
 
· Hangsúly a minimálisan feldolgozott és szezonális, friss és helyileg termesztett ételek variációin.
 
· Olívaolaj az elsődleges zsír, helyettesítve más zsírokat és olajokat (beleértve a vajat és a margarint).
 
· Összes zsír 25-35% energiáig, a telített zsír nem több, mint 7-8% energiáig (kalória).
 
· Napi fogyasztása az alacsony vagy fokozott mennyiségű sajtnak és joghurtnak (alacsony zsírtartalmú vagy zsír nélküliek előnyösebbek).
 
· Heti fogyasztása alacsony vagy fokozott mennyiségű halnak és baromfinak; 0-4 tojás hetente. 
 
· Friss gyümölcs, mint tipikus napi desszert; édességek jelentős mennyiségű cukorral és telített zsír fogyasztása nem többször pár alkalomnál egy héten.
 
· Vörös hús néhányszor egy hónapban.
 
· Rendszeres fizikai aktivitás olyan szinten, ami elősegíti az egészséges testsúlyt, fittséget és a jó közérzetet.
 
· Mérsékelt fogyasztása a bornak, általában étkezés mellé; körülbelül egy-két pohárral naponta férfiaknak, és egy pohárral naponta nőknek.
 
Címkék: mediterrán táplálkozás, diétapiramis, gyümölcs, zöldség, bor
#1
emcsike - 2010.02.25 11:31
Jó lenne csak pénz kellene hozzá meg vannak olyan gyümölcsök amik fagytűrők de nálunk nem termeszrsztik sajnos nagy sötétség fejekben gyümölcsökkel szemben Sok hülye cukor édesség helyett
A hír kommentálásához jelentkezzen be!
© 2009 - 2017 diagnozis.hu - Minden jog fenntartva!